onsdag 28 januari 2009

Är sinnessjukdomen utrotningshotad?

I dagens teknifierade samhälle har bloggen blivit det självklara mediet att utan stora publicistiska verktyg nå ut till en bred läsekrets, i alla fall de med den begåvning som uppenbarligen krävs för att på ett effektivt sätt ta del av den kunskapskälla som så generöst kommer att förmedlas här. Ni är alltså alla ovanligt välkomna att använda vår blogg som en daglig källa till inspiration, kunskap och därmed också obegränsad makt. 

"Men vadå, undrar genast den ödmjuke, gör ni det här gratis? Ni skulle kunna skriva en bok och bli miljonärer så mycket som ni sitter inne med". 
Ett föga intelligent påpekande, men jag ska ändå försöka mig på ett svar. 1) Vad är det som säger att vi inte redan skrivit en bok och blivit miljonärer? och 2) Vi tror på att man måste göra goda saker i livet. Vi tror att en blogg som den du just nu håller i din hand, bildligt talat, kommer att sprida både glädje och kunskap. Därför gör vi det här. Vilka är vinnarna? Läsarna givetvis. 

Se den kanske också som ett försiktigt uppror mot den giriga medieeliten, vars pengahunger och verklighetsflykt sakta kväver många svenskar. Se på Felix Herngren, som har sagt att "jag har jävligt svårt att jobba om jag inte får fakturera först". 

Nu kom jag av mig helt och hållet för att en någon ringde och pratade bort en halvtimme. Jag hade tänkt klämma något riktigt smart men minns inte vad det var för att den där idioten ringde. 

/ Styret

1 kommentar: