fredag 13 februari 2009

CSN - pengatvätt, misantropi och maffia

Premisserna hos myndigheten min kollega i dagarna gått beserk över inrymmer förvisso möjligheter till manipulation, njutning och lättja: Som normalbegåvad kan jag anmäla mig till kurser med lågt förförståelse- och intellektuellt inträdeskrav (typ CSI Södertörn). Jag lever ett slappt liv där jag utan skrupler låter skattebetalarnas pengar gå till snus, öl och glass.
Jag skippar föreläsningarna för att i stället beta av avsnitten på en samlingsbox inbulkande ett paket SIA-glass (helst apelsinchoklad).
Jag åker till skolan med jämna mellanrum för att bearbeta den nörd som av rädsla och i hopp om vänskap gör mina restuppgifter och håller mig uppdaterad om kursens innehåll. Nästa steg skulle kunna vara att överta dennes identitet. Men ansträngningen, amoralen och de rättsliga påföljderna av en sådan handling står inte i proportion till studiemedlet. Mord eller kidnappning får därför ses som överkurs. Genom att högskolepoängen utan ansträngning trillar in hos myndigheten kan jag lyfta några tusenlappar varje månad och fortsätta leva mitt drönarliv.

På andra sidan myntet av systemparasiterande återfinns utlandsstudierna: Jag kan åka till Kina med officiellt syfte att lära mig Mandarin. Jag erhåller då ett belopp för ett helt års studier (80.000 kronor!) i min smutsiga hand. Med dessa blir jag kung i Kinaland. Jag kan etnocentriskt gå omkring och lipa åt de små kinesernas glåpord och inviter till bordeller medan jag startar upp min egen tvivelaktiga buissness i Shanghais ghetton.

Nu är den tarvliga summan pengar och fribellopets förlegade sosse-logik alltjämt ett problem för en man som vill ha en sedelbunt potent nog för att kunna leva la dolce vita. Än värre är det spel som döljer sig bakom CSN: s regelverk. Bemaningsföretagen och annan svartapengarfinansierad skumrask-verksamhet är bara toppen på ett isberg av myndighetens kopplingar till den undre världen. Målet för dagen är att rekrytera studenter till den växande svarta handeln av organ mellan Europas centrum och periferi.

Trafficking av organ är en svåråtkomlig verksamhet som växer i skuggan av det fokus som media riktat mot kvinnohandeln. I Moldaviens huvudstad Chisnau åker dagligen ett hundratal svenska studenter för att köpa upp grosspartier med moldaviska njurar, prostatakörtlar, bukspottskörtlar, tolvfingertarmar etc. för en spottstyvel på den svarta marknaden i Chisnau. Organ med en vinstmarginal över 100 % på den svenska marknaden. Den vanliga kunden är en alkholiserad Farsta-svenne eller Bertil 75 med en prostata större än penis som inte använt sedesleden på 30 bast. Dessa svenskar kan förlänga sina liv när svenska studenter tvingas kasta iväg moral för att nå drömmen om att inte behöva dricka Sofiero och bjuda dejten på blodpudding.

I tullen åker de aldrig fast då Csn informerat tullverket om att organen skall användas vid disektionsövningar på Karolinska Institutet. Korruptionen fortsätter med Igor, Levon och Piotr som offer. Om 20 år fylls de psykiatrivården med akademiker med posttraumatiskt stressyndrom. Men politiker, myndigheter och näringsliv förstår det rationella i logiken. De förstår det orimliga med öppna universitet som producerar en miljon akademiker under en tioårsperiod. Alla är inte ämmade för eliten. Agnarna ska sållas från vetet, är du inte av det rätta virket är du icke önskvärd. Csn förespråkar svartjobb och kriminalitet. Vår generation är offer för sanningen.

/Drönaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar